Wow vilket toppenår för besöksnäringen – VisitBlekinge!

Styrelsemöte idag i vårt destinationsbolag VisitBlekinge. Jag är så imponerad av vad som hänt under det senaste året, av marknadsplanen och kommunikationsplanen för 2019 – uppbyggt efter olika teman var månad.

Det har verkligen varit ett toppenår för hela Blekinge vad gäller antal besöksnätter. Vi har ökat mest i Södra Sverige med nästan 5 % och Olofström har ökat med över 12 %! Sölvesborg hade den största ökningen i länet! Länets campingar erbjuder tillsammans 360 övernattningsmöjligheter året om i stugor utöver campingplatser för husvagn och tält. Camping Sydost har genomfört en omfattande marknadsföringsturné av länet på många olika platser.

Det finns så stora möjligheter nu och framöver att utveckla Blekinge som besöksmål. Genom att jobba tillsammans i länet och stärka vårt gemensamma varumärke, att skapa förutsättningar i form av infrastruktur vad gäller allt från vandrings- och cykelleder, ställplatser till utbyggnad av fiber på landsbygd och att i övrigt underlätta företagande.

Under året har programmet Fiskedestination spelat in fem program i Blekinge som kommer att sändas med början i mars 2019. Blekinge kommer verkligen att synas och redan nu är det dags att länets företag planerar och paketerar besöksmål för att möta upp inför tv-sändningarna. Visit kommer under samma period att ha en monter på fiskemässan i Jönköping där flera företag från Blekinge kommer att delta.

img_4582

Camping Sydost – syfte och mål med marknadsföringsturnén

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s